15♛ Wywiady z pasji


Witam was bardzo ciepło w te chłodne dni. Dzisiaj przychodzę wam przedstawić Agnieszkę, której pasją jest dietetyka. W obecnych czasach panującej mody na zdrowe odżywianie jest to świetna pasja. Chcecie się dowiedzieć więcej? Zaczynamy!




Od czego zaczęła się twoja pasja? 



Wszystko się zaczęło od tego, że zaszłam w ciążę i przytyłam. Po porodzie mój  mąż ,,wymusił" na mnie kupno stroju kąpielowego. Stojąc w przymierzalni sklepu i mierząc któryś z kolei strój byłam naprawdę coraz bliższa płaczu. Postanowiłam sobie wtedy, że podejmę walkę o siebie, o swoje życie i zdrowie. Słowa dotrzymałam. Przeszłam na dietę i zaczęłam ćwiczyć. Na efekty nie musiałam długo czekać. Ahh jakie to było szczęście móc znów założyć ulubione spodnie czy sukienkę. Cała ta walka zmieniła mnie nie tylko zewnętrznie, zmieniło się także moje myślenie i podejście do jedzenia oraz sportu.


Ile lat już rozwijasz się w dietetyce? 
Zaczęłam się rozwijać po ciąży. Można powiedzieć że to było rok temu. Może tylko rok, może aż rok. Przez ten czas ukończyłam kilka kursów dietetycznych, uczyłam się sporo sama w domu, brałam udział w szkoleniach tematycznych i ciągle się dokształcam.




Co jako najważniejsze bierzesz pod uwagę przy tworzeniu diety dla danej osoby?
Utworzenie jadłospisu to nie taka łatwa sprawa. Najpierw przeprowadzam z pacjentem wywiad żywieniowy, a następnie kieruje na badania do laboratorium. Później robimy pomiary wagi, mierzymy między innymi centymetry w biodrach, talii, itd. Gdy już mam wszystkie niezbędne dane wyliczam pacjentowi zapotrzebowanie kaloryczne, ustalam jadłospis zgodnie z rytmem dnia danej osoby. Mogę także uwzględnić niedobory np. witamin i dodaje je w diecie.
Kto się może do Ciebie zgłosić? 
W sumie każdy kto chce schudnąć, kobiety w ciąży i matki karmiące. Doradzam także w temacie rozszerzania diety małych dzieci. Póki co pomagam zdrowym osobom. Z czasem zamierzam szkolić się w dietetyce klinicznej i pomagać np. chorym na niedoczynność tarczycy, hashimoto itd.


Co stworzyłaś dzieki swojej pasji?
Dzięki niej powstał blog: AgaIWaga. Mam stałe powiększające się grono czytelniczek co bardzo mnie cieszy. Są to dziewczyny podobne do mnie - mlode mamy na urlopie macierzyńskim, które chcą coś dla siebie zrobić. Są też kobiety pragnące zmienić dotychczasowy styl życia. Chcące odżywiać się zdrowo oraz uzyskać piękna sylwetkę. Są też w gronie czytelników mężczyźni, którzy także chcą przejść na zdrowy tryb życia. Od jakiegoś czasu układam dla niektórych czytelniczek dietę, która przynosi spektakularne efekty. Dziewczyny chudna, mają więcej energii. I to mnie cieszy najbardziej i daje kopniaka do dalszego działania i kształcenia się. Kto wie... Może w niedalekiej przyszłości rozpoczne studia w tym kierunku. Na blogu jest już kilkanaście artykułów dotyczących zdrowego stylu życia. Staram się systematycznie wrzucać coś nowego. Prowadzę też  fanpage na fb dzięki któremu większe grono osób ma szansę się dowiedzieć o istnieniu bloga. 

Czy uważasz swoją pasję za wyjątkową?

Tak, uważam że moja pasja jest wyjątkowa. Dzięki niej wiem co jest dobre dla mnie i mojej rodziny, co jeść żebyśmy byli zdrowi. Przede wszystkim mogę także pomóc innym kobietom podobnym do mnie w walce o siebie, piękną sylwetkę i lepsze samopoczucie

Jak widzicie każda pasja jest wyjątkowa. Warto dążyć do swoich celów i spełniać marzenia. Zapraszam do komentowania i zaglądania na bloga Agnieszki! 




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Nie każdy dostrzega piękno. © 2018. Wszelkie prawa zastrzezone. Szablon stworzony z przez Blokotka