3♛ Wywiady z pasji

Wiele osób interesuje się fotografią. Zdjęcia są pasjonującą rzeczą, chociaż nie każdy umie uchwycić na nich to coś. W tym miesiącu zapraszam was na wywiad z piękną panią fotograf - Karoliną! W ferie byłam jej modelką. Pisałam o tym w poprzednim poście link  Karolina również prowadzi bloga. Jest przepełniony cudownymi sesjami. Serdecznie na niego zapraszam. --> Artcharlotte <-- A teraz zaczynajmy wywiad!

Cukierkowataa - Witaj Karolino! Na sam początek powiedz czemu Twoja pasja jest wyjątkowa?

Karolina Myślę, że mam dość popularne hobby. Nie wyszło mi z nauką gry na instrumencie, zajęcia ze śpiewu też "poszły w las". Fotografia w moim przypadku jest wyjątkowa spośród innych moich pasji, bo jest jedyną pasją, która mi wychodzi. Widzę, jak się rozwijam i mam ogromną chęć rozwijać się dalej i szybciej. Niestety na naukę pewnych rzeczy potrzeba czasu. Samych podręcznikowych regułek można nauczyć się bardzo szybko, ale ważniejsze jest zrozumienie, dlaczego takie zasady funkcjonują.

Cukierkowataa - Od jakiego czasu zajmujesz się fotografią?

Karolina W podstawówce kupiłam sobie kompakt HP. Służył głownie do fotografowania kwiatków. W liceum zaczęłam interesować się pozowaniem do zdjęć, oglądałam bardzo dużo zdjęć na lookbook.nu, tumblr i oczywiście na fanpagach fotografek. Zaczęłam pozować do zdjęć i to mnie bardzo wciągnęło, ale robienie zdjęć jakoś mnie nie pociągało. Około 2 lat temu robiłam sporadycznie zdjęcia siostrze pożyczoną lustrzanką, mój chłopak wytłumaczył mi zasadę działania aparatu i dobierania parametrów. Czasami jak coś przeczytałam w internecie i nie rozumiałam, o czym mowa, to też go podpytywałam z czystej ciekawości. I na początku powoli, czasem nawet mimowolnie zdobywałam wiedzę. Później zaczęłam sama szukać tej wiedzy i ją utrwalać. I tak pewnego razu ubzdurałam sobie, że zrobię sesję sama, taką "prawdziwą" wymyśloną przeze mnie i będzie wyglądać tak jak ja chcę. Będzie po mojemu. Bo nawet jeśli modelki mają pomysły, to fotograf ma władzę i wpływ na finalny efekt, a ja chciałam tę władzę mieć chociaż raz. Oczywiście moja sesja nie wyglądała tak jak ja chciałam, bo nie wzięłam pod uwagę bardzo wielu rzeczy. Dało mi to sporo do myślenia. Postanowiłam, że porobię najpierw zwykłe zdjęcia, a kiedyś w przyszłości powtórzę moją baśniową sesję. I tak się zaczęło niewinnie i trwa już rok. 3 miesiące później kupiłam swój pierwszy aparat. Jestem z niego bardzo zadowolona, do nauki robienia zdjęć sprawdza się dobrze.

Cukierkowataa - Czy jakaś modelka/sesja została Ci w pamięci?

Karolina Jeśli chodzi o moje sesje to wszystkie. Jednak mam też ulubione fotomodelki, ulubione ujęcia i ulubionych fotografów, których obserwuję w różnych social media. Nawet niektóre zdjęcia reportażowe zostały mi w pamięci. Lubię oglądać różne fotografie, nie tylko portretowe zdjęcia pozowane. Uważam, że nawet powinnam oglądać zdjęcia z innego rodzaju fotografii, nawet jeśli tych zdjęć nie rozumiem.

Cukierkowataa - Czy zamieniłabyś tę pasję na jakąś inną?

Karolina Chciałabym umieć tańczyć, ale bardziej chciałabym być fotografem. Pasji się nie zamienia, a jeśli chcemy zmienić naszą chwilową zajawkę, to zmieniamy, a nie gdybamy.

Cukierkowataa - Wolisz fotografować ludzi czy naturę?

Karolina Zdecydowanie ludzi.

Cukierkowataa - Jaki wpływ na rozwój Twojej pasji ma Twój chłopak?

Karolina Tak jak już pisałam, to on mi opowiedział właściwie wszystko o podstawach fotografii, odpowiada na wszystkie moje pytania odnośnie fotografii. Ma do mnie bardzo dużo cierpliwości. Od niego pożyczałam aparat, od niego nadal pożyczam niektóre obiektywy. Bez niego bym nie fotografowała.

Cukierkowataa - Lepiej być modelką czy panią fotograf?

Karolina Lubię pozować do zdjęć, ale lubię też mieć wpływ na finalny efekt zdjęcia. Moim największym marzeniem jest rozdwoić się i zrobić sobie najlepszy portret jaki kiedykolwiek ktoś mi zrobił. Siebie samą znam najlepiej, więc byłby to też najlepszy portret jaki zrobiłam. Niestety zostaje mi statyw i pilot, a to nie to samo.

Cukierkowataa - Dziękuję za udzielenie wywiadu!


3 komentarze :

Nie każdy dostrzega piękno. © 2018. Wszelkie prawa zastrzezone. Szablon stworzony z przez Blokotka